Nátlak zľavových portálov

Autor: Mária Jágerská | 30.1.2013 o 9:30 | (upravené 30.1.2013 o 9:35) Karma článku: 9,83 | Prečítané:  1815x

Zľavové portály na Slovensku momentálne zažívajú veľký boom. Doba je zlá, ľudia majú nízke platy, obracajú každé euro. Presne toto využilo zopár šikovných ľudí, ktorí sa rozhodli ísť po ruke spotrebiteľom, ktorí by si inak niektoré služby dovoliť nemohli. Podľa mojich informácií boli pôvodne založené na „pomoc“ hotelom, penziónom a reštauračným zariadeniam, ktoré mimo sezóny trpeli menším počtom zákazníkov. Bohužiaľ, spomínané zľavové portály zistili, že sa nedá prežiť len z pobytov a museli priniesť na trh niečo bežnejšie, každodennejšie....

Pred dvoma rokmi, keď som sa rozhodla osamostatniť a začať podnikať v oblasti služieb, som ani netušila, ako to v súčasnej dobe bude vyzerať. Štát sa z dôvodu mne nepochopiteľného rozhodol zničiť živnostníkov, ktorí sa snažia prebíjať cez vysoké odvody a dane. A aby toho nebolo málo, prišli zľavové portály, ktoré tlačia ceny služieb čo najnižšie ako sa len dá. Bez problémov sa dá nájsť napríklad laserová epilácia za 2,60, čo môže byť ošetrenie s viac ako 90% zľavou. A to ani nepočítam, koľko si vyberie zľavový portál ako províziu. Pri väčších portáloch je to nad 20% z ceny. A teraz si predstavte, že ten prístroj musí niekto aj obslúžiť, a čo napríklad taká amortizácia prístroja, prevádzkové náklady, nájom...nehrozí, že by táto služba mohla byť primerane ohodnotená.  Strašne veľa ľudí sa na takúto službu chytí. Ale môže byť prevedená kvalitne? Neviem, na koľko sa hovorí o zle, dokonca fatálne prevedených výkonoch zo zľavových portálov. Ale sama viem, koľko ľudí príde k nám do salónu, či im vieme pomôcť...niekedy to bohužiaľ nie je možné.

 

Mám kamarátku, ktorá po podobnej „zľavovej“ laserovej epilácii skončila so spáleným pigmentom. Tam už sa nič robiť nedalo. Už do konca života bude mať problém ísť na slnko.

Ale toto nie je jediný problém. Pri akejkoľvek službe, ktorá je vykonávaná takto masovo, môže dôjsť k chybám. Kozmetičky, manikérky, pedikérky, masérky a ostatní pracovníci v službách nie sú stroje. Tým, že ich portály tlačia s cenami dole, predávajú sa množstvá kupónov, ktoré reálne nie je možné spraviť, tobôž nie kvalitne. Veľa mojich známych, ktoré sú tiež kozmetičky, kaderníčky alebo masérky majú podobnú skúsenosť. Zničené zdravie, minimálny, dokonca nijaký zisk a reklamný efekt žiaden. To, že sa zľavové portály snažia prezentovať ich ponuku ako reklamu je veľmi mylné. Tým, že je taká obrovská ponuka služieb „za almužnu“, ľudia si majú z čoho vyberať. Tak prečo by sa objednali do salónu za normálnu cenu.

 

Vo všeobecnosti sa vytvára pocit, že bežné, primerané ceny služieb sú premrštené a zákazníci sa cítia zdieraní. Napriek tomu, že pred tým, ako na Slovensko prišli zľavové portály, nikoho to ani nenapadlo.

Tým, že sme nedávno s kolegyňami spoločne otvorili salón krásy, cítime toto na vlastnej koži. Napriek tomu, že máme už za sebou celkom slušnú prax, roboty je pomenej. Kvalita ustúpila vďaka zľavovým portálom kvantite. Veľa podnikateľov aj napriek tomu, že vykonáva svoju robotu poctivo a zodpovedne, má problémy prežiť. Za všetkých nás, normálnych a slušných podnikateľov verím, že zákazníci pochopia, čo sa v konečnom dôsledku oplatí a čo nie...

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Nové pravidlá zásadne ovplyvnia ľudí. Dlžníkov aj exekútorov

Sociálna poisťovňa môže siahnuť na účet dlžníka aj bez exekútora, bezvýsledne exekúcie sa musia zastaviť.

KOMENTÁRE

Fico radí socialistom ako byť populárnejší

Toto má byť lekcia z postkomunistickej Európy?


Už ste čítali?